Mediedagarna (Meg16)

0

Hur står sig marknadsföringslagstiftningen i förhållande till redaktionell marknadsföring? Vad säger de fem största mediecheferna om global konkurrens, mediestrategier och demokratiskt ansvar? Mediedagarna är forumet för dig som studerar eller arbetar med det breda arbetsområdet media. Under två dagar lyfts och diskuteras de frågor som påverkar media och medieutvecklingen och på plats finns beslutsfattare och medieaktörer från hela branschen. Under ett fullspäckat tvådagars schema där ett hundratal föreläsningar, seminarier och mingel avlöser varandra kan du välja att förkovra dig i de frågor som engagerar just dig. Upplägget är ett delat koncept med en seminariedel och en öppen del som är till för närverk, umgänge diskussioner och öppen scen.

Initiativtagare

Bakom Mediedagarna/MEG står tre organisationer som 2010 gick samman för att skapa någonting unikt! Syftet var att utveckla de gemensamma intressen dessa organisationer hade av att ”driva och underlätta det samtida och utvecklande samtalet om media..” Organisationerna är:

  • Bok & Bibliotek i Norden AB
  • Medieakademin
  • Tidningsutgivarna

Meg Awards

Under MEG koras några aktörer som varit framstående inom sina områden. Meg Awards bildades 2012 och den första vinnare av denna prestigefyllda utmärkelse, 2013, var Svenska Dagbladets räntekarta vilken omnämndes som Årets förnyare. Ett av de pris som ännu delas ut.

De titlar som tilldelas framstående aktörer är:

  • Årets förnyare inom mediebranschen
  • Årets Startup inom mediebranschen
  • Årets rekrytering inom mediebranschen

Datum: 7-8 april 2016
Tid: Torsdag 8.00-18.00, fredag 8.00-19.00
Plats: Svenska Mässan
Adress: Mässans Gata/Korsvägen, 412 94 Göteborg
Läs mer på hemsidan

Mötesbranschen
Vi fokuserar på ledarskap, personlig utveckling, affärer och professionella möten. Med örat mot marken bevakar vi trender inom dessa fält och publicerar nyheter, artiklar, reportage och tips för bättre företagande.
Dela.