För fjärde året i rad hölls Trendrapporten med Göran Adlén på Högberga Gård. Under en heldag presenterades trender inom allt ifrån personlig utveckling till ledarskap och marknadsföring. Några av de ämnen som avhandlades under årets event rörde vad vi gör när människor ersätts av robotar som tar över majoriteten av våra jobb, och vad som händer när det digitala och analoga smälter samman.
Trendrapport 2015, En helhetsupplevelse
Högberga Gård är känd för sin extravagans och vackra estetik såväl interiört som i trädgården nedanför verandan. Möten, bröllop, konferenser och fester blommar här ut i full potential med utsikt över vattnet. Så även Trendrapporten som traditionsenligt hålls vid Fåhraeus byggnation från 1911. I år var tonen latinamerikansk och evenemanget bjöd på färger, former, smaker och musik från andra sidan atlanten. Känslan i mötesrummet påminde om ett stort mingelparty och dagen avrundades med spontandans när Dogge Doggelito började spela musik för föreläsningens besökare. Läs mer här.
Från innerstan till Lidingö
Trendrapporten är ett koncept Göran arbetat med under flera år och tidigare arenor som Oscarsteatern och Rival vilka genom åren huserat föreläsningen, har sedan fyra år fått stå tillbaks till förmån för Högberga Gård. Bakgrunden till valet av Högberga Gård är resultatet av Göran Adléns vision om att fördjupa trendrapporten och göra den till någonting större! Responsen har varit massiv från samtliga medaktörer och även i år fylldes Högberga av nyfikna och intresserade åhörare.
Trendspanaren Göran Adlén
Förutom att ge ut Trendrapporten, vilket Göran Adlén har gjort sedan 2002, är han föreläsare, skriver böcker och har förflutet som civilekonom, lärare på IHM Business School och som reklammakare, för att nämna några av hans kompetenser. Genom åren har Göran blivit nominerad tre gånger som ”Årets talare” och har lika många gånger tilldelats hedersomnämnande i Stora Talarpriset. Dessutom utsågs hans bok ”Framtiden är inte vad den brukade vara” till Årets ledarskapsbok 2005 av Kooperativa förbundet, KF Bibliotek och Koopi. Den andra nominerades till Svenska Designpriset.
Från det egna företaget jobbar han med förändringsprocesser och affärsutveckling både nationellt och utomlands. Bakgrunden inom reklam och marknadsföring har inneburit stora möjligheter att driva varumärkesresor.
Vi fokuserar på ledarskap, personlig utveckling, affärer och professionella möten. Med örat mot marken bevakar vi trender inom dessa fält och publicerar nyheter, artiklar, reportage och tips för bättre företagande.